KUŘÁTKA

Charakteristika třídy Kuřátka 

Třída Kuřátka je malá a přátelská skupinka osmi předškoláků, o které s láskou pečují dvě paní učitelky a asistent pedagoga. Třídu Kuřátka navštěvují děti s dětským autismem a kombinovaným postižením, proto jim poskytujeme klidné a srozumitelné prostředí. Pomáhá nám v tom AAK, VOKS a strukturovaný rozvrh, díky nimž se děti lépe dorozumívají a cítí se jistěji. Společně rozvíjíme předškolní dovednosti, podporujeme pohyb a radujeme se z malých i velkých pokroků. Každý den si také uchováváme vzpomínky do zážitkového deníku, který zachycuje dětskou radost i jejich cestu k novým dovednostem.

Režim dne:

6:30 – 8:30

ranní hry – hra dle zájmu dětí, může se jednat i o motivované herní činnosti, případně pohybové chvilky, individuální péče

8:30 – 8:45

ranní kruh – orientace v čase (název dne, měsíce, roční období), počasí, orientace v číselné řadě, opakování básničky, písničky, strukturované úkoly, vyprávění zážitků

9:45 – 9:00

ranní cvičení na třídě – pohybové chvilky, zdravotní cviky, pohybové hry, relaxační chvilky

9:00 – 9:25

hygiena, svačina

9:25 – 9:55

nabídka výchovně vzdělávací činnosti, individuálně – podle věku a schopnosti dětí, činnosti rozumové, matematické, jazykové, tělesné, výtvarné, hudební, pracovní, logopedická prevence, nácvik VOKS, strukturované učení

9:55 – 11:00

hygiena, převlékání, pobyt venku – seřazení, reflexní vesty, seznámení s cílem vycházky nebo hry na zahradě, pohybové aktivity (jízda na šlapadlech a kolech, prolézačky)

11:00 – 11:35

příprava na oběd, oběd

11:35 – 13:30

příprava na odpočinek, odpočinek – poslech pohádek, relaxační hudby, spánek, klidové činnosti na lůžku.

13:30 – 13:50

hygiena, svačina

13:50 – 16:00

odpolední činnosti – dle zájmu dětí, dokončování výrobků, společenské hry, pobyt venku podle počasí

16:00 – 16:30

odpolední činnosti ve třídě Rybičky – individuální práce s dětmi, výběr hračky dle zájmu dětí

Denní řád se může individuálně upravovat podle možností a potřeb dětí či provozních podmínek MŠ.

Přejít nahoru